پلانکتون؛ مجموعه ای از عکس های دنیای میکروسکوپی پلانکتون ها


“پلانکتون” مجموعه ای از عکس ها درباره دنیای میکروسکوپی پلانکتون ها است. هدف مجموعه ون ایجکن عنوان “پلانکتون” برای بردن بیننده به سفر است. او در سفری دنیای مخفی را توصیف می کند که در آن بیگانگان زندگی می کنند.

پلانکتون اصطلاحی است که برای توصیف موجودات میکروسکوپی استفاده می شود. پلانکتون در اقیانوس ها منبع غذایی اصلی و مهم برای بسیاری از آبزیان بزرگ و کوچک است. تاکنون دانشمندان حدود 5000 گونه شناخته شده از پلانکتون های دریایی را طبقه بندی کرده اند. پلانکتون ها به دو نوع اصلی فیتوپلانکتون و زئوپلانکتون تقسیم می شوند.

Yan van i Jiken / Planktonimآبکاک حامل تخم


Yan van i Jiken / Planktonimلارو ماژ فانتوم


Yan van i Jiken / Planktonimون آیکن در تور پلانکتون کار می کند


Yan van i Jiken / Planktonimگلئوتریشیا – سیانوباکتری


Yan van i Jiken / Planktonimدیاتومه

فیتوپلانکتون ها (سلول های کوچک مانند گیاهان)، مانند گیاهان و درختان روی زمین، مسئول تولید نیمی از اکسیژن روی زمین از طریق فرآیند فتوسنتز خود هستند. زئوپلانکتون ها اساس زنجیره غذایی آبزیان را تشکیل می دهند. پلانکتون همچنین نقش مهمی در چرخه کربن جهانی ایفا می کند. زیرا پلانکتون ها، نه درختان، مسئول حمل بیشترین دی اکسید کربن از جو هستند.

مقاله مرتبط:

به گفته ناسا، پلانکتون ها مسئول حمل 10 گیگاتن کربن از جو به اعماق اقیانوس ها در هر سال هستند. حتی کوچکترین تغییر در رشد فیتوپلانکتون ها می تواند بر غلظت دی اکسید کربن در جو تأثیر بگذارد که مستقیماً با دمای جهانی مرتبط است.

مانند بسیاری از اشکال حیات روی زمین، این پلانکتون حیاتی توسط تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین و اسیدی شدن اقیانوس ها در معرض تهدید است.


Yan van i Jiken / Planktonimتخم خارپشت دریایی


Yan van i Jiken / Planktonim


Yan van i Jiken / Planktonimمرحله پلانکتون تروکوفور لارو کرم لارو


Yan van i Jiken / Planktonimدیاتومه های کوزینودیسک


Yan van i Jiken / Planktonimکلونی از دیاتومها متصل به جلبک دریایی قرمز


Yan van i Jiken / Planktonimلارو اکینودرم


وون آیکن می گوید:

این موجودات خیره کننده، متنوع و شلوغ برای بسیاری از ما ناشناخته هستند. زیرا با چشم قابل مشاهده نیستند. آنها در زیر سطح تمام آب های اطراف ما گردش می کنند و برای همه اشکال حیات روی زمین ضروری هستند.

این مجموعه با گرفتن عکس از موجودات از طریق میکروسکوپ و نمایش زیبایی و ساختار ظریف موجودات کوچک با جزئیات بسیار بالا گرفته شده است.


Yan van i Jiken / Planktonim

کک های آبی حامل تخم


Yan van i Jiken / Planktonimیان ون آیکن در محل کار

ون آیکن فیلمبرداری، کارگردانی، تولید و تدوین عکس ها و فیلم های ساخته شده در این زمینه را بر عهده داشته است. این فیلم عمداً بی صدا و ویندرن استبازیگر معروف نروژی او آن را سروده است. صداها در محیط های صوتی در عمق آب یا یخ ضبط می شوند و شامل محدوده فرکانسی هستند که معمولاً توسط گوش انسان شنیده نمی شود.

اگر مقاله فعلی را دوست داشتید و کنجکاوی شما را برانگیخت، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید وب سایت یان ون آیکن تماشا کردن.

***

امیدوارم این قسمت از کرکره خوشحال باش. آیا اهمیت پلانکتون را می دانید؟ به نظر شما مجموعه Van Aijken چقدر در اطلاع رسانی در مورد این گونه مفید است؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران زومیت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید