سنگین ترین هلیکوپتر ترابری + عکس دنیا


آندری بوگینسکی، مدیرعامل شرکت هلیکوپتر سازی روسیه گفت: مجوز تولید انبوه بالگرد Mi-26T2V که سنگین ترین بالگرد ترابری جهان است تا پایان سال جاری صادر می شود.

وی با بیان اینکه این بالگرد در مراحل پایانی مجوز قرار دارد، به خبرگزاری تاس گفت: تنها چند پرواز برای تکمیل آزمایشات پروازی بالگرد Mi-26T2V باقی مانده است.

بوگینسکی افزود: “ما انتظار داریم این پروازها تا پایان سال تکمیل شود.” البته ما قبلاً اولین مجموعه از بالگردهای Mi-26T2V را به نیروهای روسیه تحویل داده‌ایم.»

هلیکوپتر به روز شده Mi-26T2V اولین پرواز خود را در آگوست 2018 انجام داد. الکسی کریوچکو معاون وزیر دفاع روسیه در مارس 2019 گفت که این وزارتخانه 10 هلیکوپتر Mi-26T2V خریداری خواهد کرد.

    هلیکوپتر ترابری Mi-26T2V
هلیکوپتر ترابری Mi-26T2V

این بالگرد پهن پیکر سنگینی است که برای حمل و نقل ارتش استفاده می شود و ظرفیت حمل 20 تن را دارد.

این هلیکوپتر مجهز به بسته یکپارچه اویونیک NPK90-2V، عملیات شبانه روزی را برای پرواز خودکار به نقطه از پیش تعریف شده و فرود فراهم می کند.

دفاع این بالگرد به گونه ای است که در برابر سامانه موشکی پدافند هوایی محافظت می کند. این هلیکوپتر برای انجام عملیات و پرواز به پنج خدمه پرواز و خدمه نیاز دارد.

از سوی دیگر مقامات روسی اعلام کردند که اولین پرواز جنگنده نسل پنجم میت چک برای سال 2023 برنامه ریزی شده و تولید انبوه آن در سال 2026 است.

چکمایت یک جنگنده تک موتوره، تک سرنشین، نسل پنجم، چند منظوره رادارگریز و هواپیمای تاکتیکی سبک سوخوی است.

بر اساس گزارش‌ها، این هواپیما در پیکربندی اولیه خود قادر به پرواز و فرود کوتاه است و همچنین از سیستم پشتیبانی لجستیکی «ماتریوشکا» مجهز به هوش مصنوعی برای مراحل تعمیر و نگهداری ساده استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید