پاسخ حرم مطهر امام خمینی (ره) به انتقاد نماینده تهران از زمان خدمت به مردم



در پی اظهار نظر و انتقاد یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مبنی بر عدم سرویس دهی 24 ساعته در حرم مطهر امام خمینی (ره)، تولیت این حرم پاسخی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از جماران، در این مقاله آمده است: حرم مطهر امام خمینی (ره) قبل از تشدید ولیعهد، یکی از معدود اماکن و زیارتگاه های شبانه روزی زائران و عاشقان بنیانگذار جمهوری اسلامی و بزرگواران بود. افرادی که معمولاً فقیر هستند، به خدمت کردن افتخار می کنند.

با وخامت شرایط کرونا و اعلام تشریفات، علی رغم درخواست های مردمی، حرم مطهر امام خمینی (ره) یکی از اولین مراکز مذهبی بود که برای تامین سلامت زائران، تشریفات تعطیل را پذیرفت و اعلام کرد.

در ماه‌های اخیر و در پی بهبود شرایط، طبق نظر کارشناسان و ستاد ملی مبارزه با کرونا، درهای حرم مطهر بر اساس دستورالعمل پیشگیری از ساعت 8 صبح تا بعد از مغرب باز است. و اقامه نماز عشاء و انشاء الله بهبود شرایط و رفع پرهیز از کرونا طبق استاندارد اطلاع رسانی و نظر کارشناسان به تدریج ساعت کاری حرم مانند سابق می شود.

حرم مطهر امام خمینی (ره) به عنوان زیارتگاه عموم محرومان و مستضعفان از یک سو مانند سایر اماکن مذهبی برای سلامتی حساسان مورد توجه قرار می گیرد و از سوی دیگر به عنوان زیارتگاه بنیانگذار این نظام، مرکزی برای برگزاری مراسم مختلف و تجدید میثاق ها توسط گروه های مختلف است.

به عنوان مثال هفته گذشته به مناسبت هفته بسیج میزبان هزاران بسیجی دلاور و فرماندهان عزیزشان بود و اکنون پس از اخذ رای اعتماد میزبان فرماندهی و جمعی از پرسنل نجیب نیروی دریایی ارتش به مناسبت روز نیروی دریایی و وزیر محترم آموزش و پرورش است. از مجلس از این رو با رعایت همه موارد و پذیرش همه نظرات سخاوتمندانه همچنان مشتاق خدمت رسانی به زائران بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید