سومین استان آسیب دیده از جنگ، موزه/ پروژه ای است که 11 سال از عمرش می گذرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر – گروه استان ها: با گذشت 11 سال از آغاز عملیات اجرایی، باغ موزه دفاع مقدس لرستان همچنان با معضل مکرر کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می کند به طوری که این پروژه عظیم فرهنگی بین وعده های غذایی نیمه تمام مانده است.

خبرگزاری مهر در آستانه سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان لرستان، بستری را فراهم می کند تا در سلسله گزارش هایی بخشی از مسائل و مطالبات مردم را مطرح کند.

در این راستا، با توجه به نظام مسائل تدوین شده در این خبرگزاری، مهمترین درخواست های استان در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… برای زمینه سازی ذکر خواهد شد. توجه کردن در این درخواست ها به مصوبات سفر دولت.

برای پیگیری گزارش های مهر به لینک ” مطالبات مردم لرستان از دولت ” مراجعه کنید. این لینک در کنار صفحه استانی خبرگزاری مهر قرار می گیرد و این مخاطبان رسانه ای می توانند نکات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند.

در این گزارش با نگاهی به مطالبات فرهنگی مردم لرستان از دولت به پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس لرستان خواهیم پرداخت.

عدم تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان پس از 11 سال

پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان در سال 1389 در زمینی به مساحت 6000 متر مربع راه اندازی شد تا رشادت های رزمندگان لرستان در این موزه ثبت شود و برای همیشه در تاریخ بماند.

توقف موزه دفاع مقدس در یک قدمی افتتاح/ محقق نشدن وعده های استاندار

اما در این سال ها ریزش اعتبارات و عملی نشدن به وعده های مسئولان برای تخصیص اعتبارات منجر به عدم تکمیل و افتتاح این پروژه فرهنگی شد.

امروز پروژه ای است که می توان آن را در ظرفیت های فرهنگی ویژه گنجاند آه تو که به عنوان سکوی گردشگری نیز مطرح است، در بن بست کمبود اعتبار گرفتار شده است.

در باغ موزه دفاع مقدس لرستان، بخش‌های گالری ویژه، تالارها آمفی کلاس های تئاتر و آموزشی، بخش های ویژه نمایش اسلحه و… پیش بینی می شود در کنار یاد و خاطره شهدای گمنام خرم آباد، مرکز فرهنگی شهر باشد.

اعتبارات پروژه پرداخت نشد

سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در خصوص پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که اعتبارات را از طریق ملی و استانی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان دریافت کنیم. پروژه : در حوزه اعتبارات ملی 8 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که از این تعداد 1403 اوراق است که این رقم به 3 میلیارد می رسد.

توقف موزه دفاع مقدس در یک قدمی افتتاح/ محقق نشدن وعده های استاندار

وی با بیان اینکه استاندار سابق لرستان در جلسه ای با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان و دیگر مسئولان استانی قول مساعدت برای کمک 5.5 میلیارد تومانی به این پروژه را داده بود، تصریح کرد: در نهایت وقتی آقای سی. جغتایی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور به استان آمد و 10 میلیارد تومان برای پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان اختصاص داد و استاندار لرستان نیز گفت: اعتبار 5 میلیاردی که قول داده بود در این پروژه دیده شد. همان 10 میلیارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه اعلام کردیم حداقل یک میلیارد تومان اعتبار کمکی برای تشویق پیمانکار برای ادامه کار پرداخت شود، ادامه داد: متاسفانه میزان اعتبار او نمی تواند با عصا راه برود و احتمالا امسال ورودی باغ موزه آماده است.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه مبلغی از این اعتبار را تامین نکرده اند و دو ماه از وعده تامین این اعتبار می گذرد، افزود: امیدواریم مانند سایر استان ها لرستان را برای فعالیت های فرهنگی از جمله تکمیل باغ باغ یاری کنیم. موزه دفاع مقدس و انتشار کتب در این زمینه.» دادن؛ به عنوان مثال در یزد، شورای شهر و شهرداری سالانه یک میلیارد برای حمایت از نشر کتاب اختصاص می دهد.

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس، خواستار لرستانی هاست

وی افزود: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان درخواست همگانی مردم و حاضران در دفاع مقدس، حق مردم برای داشتن باغ موزه است.

موزه دفاع مقدس لرستان در انتظار اعتبار است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان درباره اینکه چرا در استان‌های دیگر روند خوب است اما در لرستان حرکت لاک‌پشتی وجود دارد، گفت: ما همیشه کاری را که باید انجام دهیم دنبال می‌کنیم، اما چیزی نیست. ریزش بودجه و اعتبارات استانی.» چقدر.

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه حمایت از کار حوزه دفاع مقدس وظیفه طبیعی همه ماست، گفت: استاندار لرستان رئیس شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار است و نیاز به حمایت از اقدامات این بنیاد دارد. این رشته

دیدگاهتان را بنویسید