خیانت دیجیتال چه آسیبی به زندگی زناشویی شما وارد می کند؟


خیانت دیجیتالی چیست؟ آیا می تواند منجر به پایان ازدواج شما شود؟ خیانت دیجیتالی یک مشکل بسیار مدرن در زندگی امروزی است که می تواند ازدواج را از بین ببرد.

ظهور و استفاده روزافزون از رسانه های اجتماعی باعث تغییرات بسیاری در جوامع شده است که مفهوم سنتی خیانت را در هم شکسته است.

در گذشته، خیانت به معنای معاشقه فیزیکی واقعی بین همسر خیانتکار و شخص ثالث بود، اما اکنون در اینترنت و شبکه های اجتماعی، زوج ها مفهوم جدیدی به نام خیانت دیجیتالی را پذیرفته اند.

ضربه ای که خیانت دیجیتال به ازدواج وارد می کند حداقل خیانت فیزیکی است. خیانت دیجیتال زمانی اتفاق می افتد که افراد بیشتری از ایمیل، پیامک، پیامک و پروفایل شبکه های اجتماعی خود برای ایجاد یک رابطه عاشقانه و ابراز عشق به فردی غیر از همسرشان استفاده می کنند.

از آنجایی که دو نفر به صورت فیزیکی درگیر روابط دیجیتال و اینترنتی نیستند و ارتباط آنها به صورت کلامی و تبادل تصویر است، بسیاری از افرادی که درگیر این روابط می شوند قبل از اینکه متوجه شوند درگیر خیانت دیجیتالی می شوند. .

در یک رابطه دیجیتالی، طبیعتا وقتی از خطوط قرمز ازدواج خود عبور می کنید، هیچ زنگ خطری وجود ندارد که شما را به دقت ترغیب کند و تنها زمانی متوجه آسیب این رابطه خواهید شد که رابطه عاطفی و صمیمی شما با همسرتان بسیار زیاد باشد. بلند قد. قابل دسترسی نیست.

خیانت دیجیتالی چیست و چه چیزی به زندگی زناشویی شما آسیب می زند؟

تعریف خیانت دیجیتالی

تعریف مرزهای خیانت حتی قبل از وجود شبکه های اجتماعی بسیار مبهم بود، اما نفوذ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این مرزها را بیش از پیش تیره و تار کرده است، اما عواقب آن در هر صورت واقعی و جدی است.

اگر یکی از همسران احساس کند که طرف مقابل درگیر یک رابطه آنلاین است، احتمالاً رابطه آنها به تلخی تبدیل می شود.

خیانت دیجیتال زمانی اتفاق می افتد که فرد از طریق فناوری با شخص دیگری ارتباط برقرار می کند یا کاری را انجام می دهد که شریک فعلی او نمی خواهد ببیند. این عادات ممکن است شامل ردیابی خرابی های مرحله ای، تبادل مکالمات عاشقانه، یا ارسال پیام های متنی یا عکس های صمیمی باشد.

نکته توهین آمیز این فعالیت ها پنهان کاری آنهاست که باعث آسیب های عاطفی و عاطفی به شریک فعلی شما می شود و در نتیجه اعتمادش را نسبت به شما از دست می دهد.

از آنجایی که افراد احساسات متفاوتی در مورد اینکه چه چیزی غیر صادقانه است و چه چیزی غیر صادقانه است، متفاوت است، بهتر است در مورد آن با شریک زندگی خود صحبت کنید و مرزهای روابط خارج از ازدواج را مشخص کنید.

برخی از افراد مشکلی با ارتباط آنلاین ندارند، اما اگر با شریک سابق خود تعامل داشته باشید، ممکن است عصبانی شوند.

اگر می دانید که شریک زندگی تان در مورد روابط آنلاین چه فکری می کند، می توانید از ایجاد موقعیت های ناراحت کننده جلوگیری کنید. یک قانون کلی در مورد خیانت دیجیتالی وجود دارد که اگر از آن پیروی کنید با آن مواجه نخواهید شد:

هر کاری که در فضای مجازی انجام می‌دهید و نمی‌خواهید شریک زندگی‌تان از آن مطلع شود، یا اگر متوجه شود عصبانی خواهد شد، بالقوه مضر است.

خیانت دیجیتالی چیست و چه چیزی به زندگی زناشویی شما آسیب می زند؟

خطر خیانت دیجیتال چقدر جدی است؟

کافران مدرن یا کسانی که می خواهند زنا کنند یا رابطه ای خارج از ازدواج داشته باشند، دیگر مجبور نیستند به صورت فیزیکی وارد شوند، به راحتی روی مبل خانه خود بنشینند و با صفحه نمایش رایانه یا تلفن هوشمند خود روشن شوند. چند کلیک ساده از طریق فیس بوک، اسنپ چت، تیک تاک، اینستاگرام و وب کم یا رسانه های دیگر به آنها رسید.

به گفته کارشناسان، تقریباً هر رابطه آنلاین می تواند احساسی باشد. از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط مجدد با دوستان و آشنایان قدیمی طراحی شده‌اند، ممکن است مشکلات زیادی برای زوج‌ها ایجاد شود.

یادآوری خاطرات مشترک با دوستان قدیمی، یادآوری لحظات شاد و طلسم های قدیمی، همراه با دور شدن از زندگی واقعی در مقابل صفحه کامپیوتر، می تواند برای عروسی کشنده باشد.

بسیاری از زوج‌هایی که پس از 15 تا 20 سال با هم بودن در فیس‌بوک، ناگهان دوستان دبیرستانی یا دانشگاهی خود را از هم جدا می‌کنند و رابطه‌شان را تبدیل به یک گفتگوی معصومانه می‌کنند که عمدی است مانند «زندگی شما چطور است؟» یا «چه بوده‌اید؟» در 20 سال گذشته انجام می دهید؟ “و یادآوری گذشته شاد و با هم بودن آغاز می شود، که با هم بودن بسیار قدیمی را در هم می شکند، و قبل از اینکه متوجه شویم، در یک شیب بسیار لغزنده از خیانت دیجیتالی گرفتار شده ایم.

یک مطالعه در سال 2014 توسط دیبل، استادیار کرج هوپ، نشان داد که مردان دو برابر بیشتر از زنان درگیر خیانت دیجیتالی هستند. از بیش از 300 نفری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، همه گفتند که با حداقل دو نفر خارج از شریک زندگی خود رابطه جنسی دیجیتالی داشته اند.

وقتی پشت صفحه کلید هستید، زمان کافی برای ارائه پاسخ کامل به سوالات طرف مقابل دارید و می توانید بهترین نسخه از خود یا حتی نسخه ای از خودتان باشید که درست نیست.

به گفته دیبل، این مطالعه نشان داد که سهولت ارتباط آنلاین باعث شد حتی افرادی که از رابطه متعهدانه خود راضی بودند، همچنان گزینه خیانت دیجیتالی را در نظر بگیرند، بنابراین می توان گفت که اکثر افرادی که درگیر خیانت دیجیتالی می شوند به دنبال ترک فعلی خود هستند. ارتباط. هیچ چیزی.

خیانت دیجیتالی چیست و چه چیزی به زندگی زناشویی شما آسیب می زند؟

اجتناب از خیانت دیجیتالی

زوج ها باید سیاست درهای باز را در مورد تلفن های همراه و رسانه های اجتماعی خود داشته باشند.

بهترین راه برای جلوگیری از خیانت دیجیتالی این است که زوج‌ها برای تلفن‌های همراه، ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی یکدیگر رمز عبور داشته باشند و هیچ حساب یا پروفایل مخفی برای همسرشان ایجاد نکنند.

لازم نیست مدام اکانت های دیجیتال همسرتان را در شبکه های مختلف چک کنید و هر بار او را زیر نظر بگیرید، این رفتار قطعا باعث ایجاد ناراحتی و درگیری بین شما می شود، اما نباید حساب های شبکه های اجتماعی خود را در دسترس همسرتان حذف کنید. یا در حالی که کنارتان نشسته اید و کار دیگری انجام می دهید حساب خود را ببندید.

همسر شما باید مطمئن شود که هیچ رابطه غیرعادی در رسانه های اجتماعی ندارید و سعی نمی کند اقدامات خود را در اینترنت پنهان کند.

گهگاه از همسرتان بخواهید پیامک ارسال شده برای شما یا پیامی که به حساب اینترنتی شما آمده است را بخواند تا از وسوسه هر گونه رابطه غیرعادی جلوگیری کنید.

خیانت دیجیتالی چیست و چه چیزی به زندگی زناشویی شما آسیب می زند؟

علائم هشدار دهنده خیانت دیجیتال

روابط دیجیتالی یک مشکل بسیار جدی برای ازدواج است، حتی اگر گاهی به دلیل مشکلات روابط گذشته باشد، اما در هر صورت، اگر به سرعت رابطه را خاتمه ندهید، به یک وکیل طلاق نیاز خواهید داشت.

اگر می خواهید بدانید که آیا شما یا همسرتان در خطر یک رابطه دیجیتالی هستید و می خواهید قبل از وقوع خیانت جلوی این مشکل مخرب ازدواج را بگیرید، باید مراقب چه علائمی باشید؟

البته قبل از اینکه یک رابطه دیجیتالی منجر به خیانت دیجیتالی شود، علائم هشداردهنده ای وجود دارد که با کمی احتیاط به راحتی می توانید آنها را تشخیص دهید. این هشدارها شامل این است که ازدواج شما در خطر است:

• اگر شما و همسرتان در فضای مجازی بیشتر از ازدواجتان احساس لذت می کنید.

• اگر شما و همسرتان وسواس زیادی دارید که پیام ها را چک کنید یا به تلفن بپرید و به محض شنیدن پیامی که به صورت آنلاین برای شما ارسال می شود سریع پاسخ دهید.

• اگر همسرتان گوشی خود را در مقابل شما پنهان کند یا صفحه ای را که می خواند تغییر دهد، با یک پرچم قرمز بزرگ روبرو خواهید شد.

• اگر همسرتان ترجیح می دهد به جای گذراندن وقت با شما در خانه، در شبکه های اجتماعی با تلفن همراه یا رایانه اش باشد.

چگونه آسیب خیانت دیجیتال را برطرف کنیم؟

متأسفانه، چت غیر متعارف و صریح جنسی یکی از مشکلاتی است که امروزه ازدواج را به خطر می اندازد. در واقع، خیانت عاطفی و دیجیتالی به اندازه خیانت فیزیکی ویرانگر است. اما متأسفانه، خیانت دیجیتال به ابزاری برای افرادی تبدیل شده است که بدون اینکه احساس کنند واقعاً به آنها خیانت شده است، منحرف می شوند.

امروزه، خائنان و منحرفان ترجیح می‌دهند با تبادل عکس‌های برهنه و ساعت‌ها چت صوتی، متنی و ویدیویی به خواسته‌های جنسی خارج از چارچوب خود برسند، تا اینکه ساعت‌ها در هتل ملاقات کنند یا در تعطیلات ناهار بخورند.

این شرکای خیانتکار اغلب خود را با گفتن اینکه از نظر فیزیکی با شخص ثالثی به تخیلات خود جامه عمل نمی پوشانند، دلداری می دهند، اما نتیجه یکسان است.

خیانت دیجیتالی اعتماد در یک رابطه را از بین می برد و همسرتان را از زمان، محبت و توجهی که باید به دیگران ابراز کنید، محروم می کند.

در جوامع پیشرفته امروزی، یک سوم طلاق ها ناشی از خیانت دیجیتالی است. شما نمی توانید مدت زیادی با افراد دیگر چت کنید و انتظار داشته باشید که این موضوع بر روابط فعلی یا ازدواج شما تأثیری نداشته باشد، حتی اگر شخص مقابل را ملاقات نکرده باشید.

مهم ترین مرحله برای تنظیم ازدواج بعد از خیانت دیجیتالی قطع کامل ارتباط با طرف مقابل و در صورت وجود تماس جدید، بلافاصله و بدون هیچ واکنشی پیام را حذف کرده و شماره جدید را مسدود کنید.

همانطور که در بالا گفته شد، از سیاست درهای باز برای موبایل و شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید تا همسرتان با هر پیامک یا پیامی که برای شما ارسال می شود دیگر هرگز دچار وسواس و ناامنی نشود و متوجه شود در شبکه اجتماعی شما چه اتفاقی می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید