شرایط قیامت پرسپولیس: اسدی نیمکت نشین!


شرایط قیامت پرسپولیس: اسدی نیمکت نشین!

هیچکس از پیروزی در دربی نقل و انتقالات صحبت نمی کند زیرا امین قاسمی نژاد و رضا اسدی که پر سر و صداترین سوژه های فصل تابستان هستند، پیش از این نامزد بدترین خرید فصل شده اند.

دقیقاً 3 ماه پیش دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پس از تلاش زیاد و مذاکرات طولانی سرانجام موفق به جذب رضا اسدی و امین قاسمی نژاد شدند و به نظر آنها بزرگترین خرید این دو باشگاه بزرگ در نقل و انتقالات تابستانی در روند امضای این دو قرارداد استقلالی ها از نیم فصل گذشته به دنبال قاسمی نژاد بودند اما انتقال او در پنجره زمستانی با شکست مواجه شد و به تابستان 1400 موکول شد و تابستان امسال بازیکن سابق پدیده برای گرفتن مجوز از تیم مشهدی با مشکل مواجه شد. یک بار به باشگاه رقیب برگشت و پای میز مذاکره با پرسپولیس نشست. سرانجام در 13 شهریور با پیراهن استقلال به طور رسمی عکسی گرفت تا با شور و شوق فرزاد مجیدی را اعلام کند: ما دربی نقل و انتقالات را بردیم. روز بعد ظهر 14 شهریور رضا اسدی که مورد نظر هر سه تیم لیگ است بالاخره با پیراهن پرسپولیس عکس یادگاری گرفت و شایعات زیادی در مورد قرارداد او منتشر شد. اکنون 3 ماه از آن روزها می گذرد، اما این دو نفر از ضعیف ترین بازیکنان تیم خود هستند و می توانند برای کسب عنوان بدترین خرید فصل رقابت کنند. حباب های بی پایانی که در دوران انتقال متورم شدند، اکنون کاملاً منفجر شده اند و دو باشگاه بزرگ ایرانی تقریباً متوجه شده اند که چقدر کلاه بر سر دارند.

شرط کسب آزادی: غیبت قاسمی نژاد!

امین قاسمی نژاد که با سر و صدای زیادی به استقلال پیوست، در اولین بازی فصل مقابل الهلال در ترکیب اصلی حضور نداشت و چهار بازیکن دیگر آبی پوشان حسین زاده، آقاسی، نیکونفس و سلمانی در ترکیب اصلی حضور داشتند. ترکیب اولیه قاسمی نژاد در بین دو نیمه به جای سبحان خاقانی وارد زمین شد و کار خاصی انجام نداد. موضوع دربی نقل و انتقالات در اولین بازی کاملاً تحت الشعاع حسین زاده جوان قرار گرفت و در نهایت با امتیاز 6.66 از سوی تحلیلگران متریکا به یکی از ضعیف ترین بازیکنان تیمش تبدیل شد. 2. ماه ها بعد استقلال به لیگ برتر راه پیدا کرد و قاسمی نژاد تا به حال 6 هفته بعد از این رقابت ها تنها 193 دقیقه برای آبی ها بازی کرده است. یعنی دقیقا 36 درصد از دقیقه های ممکن. او 3 بازی در ترکیب اصلی نبود، هر 3 بازی را استقلال برد و 3 بازی در ترکیب اصلی بود، هر 3 بازی برابر بود و هر 3 بار قاسمی نژاد تا آخر در زمین نماند! نتیجه کار قاسمی نژاد در این 193 دقیقه صفر گل، صفر پاس گل و میانگین امتیاز 6.58 بود و او را در رده بیستم بین بازیکنان استقلال قرار داد. قاسمی نژاد در بین بازیکنان لیگ در رده 130 قرار دارد. همسایه با سجاد دانایی (زانیاکان) و کمتر با ابوالفضل رزاق پور (تراکتور). این!

شرایط قیامت پرسپولیس: اسدی نیمکت نشین!

در مورد رضا اسدی. از همان بازی اول هواداران به او حمله کردند. اما از نظر امتیاز و امتیاز و ارزیابی در بازی های اول خیلی بد نیست. اسدی در اولین بازی خود برای پرسپولیس (مقابل استقلال تاجیکستان) امتیاز 7.87 را به ثمر رساند و پس از تک گل ترابی، دومین بازیکن برتر تیمش بود. در دیدار مقابل الهلال که همه بازیکنان پرسپولیس ضعیف بودند، اسدی ضعیف ترین بازیکن تیمش نبود اما انتقادات زیادی را تحمل کرد و در بین دو نیمه تعویض شد. در این شرایط او وارد لیگ برتر شد و اولین گل پرسپولیس را در بازی اول به ثمر رساند. اگر امتیازهای متریکا را ملاک قرار دهیم، اسدی در 4 بازی اول عملکرد بدی نداشت، در بازی پنجم بسیار ضعیف بود و در بازی ششم در تیم جا ماند. اما نکته اینجاست که جدایی او از این تیم همه را به آینده پرسپولیس امیدوار کرده است و خیلی ها فکر می کنند تیم یحیی با کمال و سرلک در خط هافبک وضعیت بهتری دارد. اسدی با یک گل، یک پاس گل و امتیاز 6.90 هفتمین بازیکن پرسپولیس و چهلمین بازیکن برتر امروز لیگ است. اما خیلی ها فکر می کنند که چرخ پرسپولیس بدون او بهتر است و اسدی ارزش پولی که برای کارش می شود ندارد. اگر این روند برای او ادامه پیدا کند، شاید مجبور شود به طور کلی از پرسپولیس جدا شود و باید دید استقلال و سپاهان همچنان او را می خواهند یا خیر. قاسمی نژاد در صورت جدایی از استقلال بعید است موضوع مهم دیگری در بازار نقل و انتقالات باشد و دربی های خیالی پیرامون او شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید