بیش از هزار کیلومتر سفر کنید؛ عملکرد منحصر به فرد GAC ion LX Plus الکتریکی


شرکت چینی GAC از یک خودروی پیشرفته در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کرد. این خودرو با برند زیرمجموعه Ion معرفی شد و LX Plus نام دارد. یون LX Plus از نیروی محرکه الکتریکی استفاده می کند و جزئیات فنی آن روی کاغذ کاملاً چشمگیر است. این کراس اوور سبز رنگ که در واقع نسخه ارتقا یافته مدل LX بر اساس استاندارد چینی CLTC است، قادر است تا 1008 کیلومتر را طی کند.

رکورد چشمگیر یون Lion Plus با استفاده از یک باتری عظیم 144.4 کیلووات ساعتی به دست آمد. این باتری از ورقه های الاستیک با تکنولوژی GAC ساخته شده و نسبت به مدل های استاندارد 20 درصد کوچکتر و 14 درصد سبک تر است. این باتری از نظر چگالی نیز بالاتر بوده و در هر کیلوگرم 205 کیلووات ساعت انرژی ذخیره می کند.

پیشرانه یون LX Plus GAC از دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور با هم 725 اسب بخار قدرت تولید می کنند و سرعت خودرو را تنها در 2.9 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رساند. البته این رکورد با قوی ترین تریم یونی ال ایکس پلاس همراه است و در نسخه های دیگر با پیشرانه و باتری ضعیف تر، طبیعتا شتاب و دامنه حرکت کمتر خواهد بود.

از نظر طراحی می توان LX Plus ion را نسخه پیشرفته تری از LX دانست. نمای جلوی این کراس اوور برقی بازطراحی شده و تغییراتی در جلوپنجره، کاپوت و اسپلیتر به چشم می خورد. در این نما، چراغ ها دست نخورده باقی می مانند. بدون تغییر قابل توجهی در نمای جانبی و عقب.

LX Plus ion با طول 4835 میلی متر، عرض 1935 میلی متر، ارتفاع 1685 و فاصله بین دو محور 2920 دارای ابعادی مشابه کیا سورنتو است. این کراس اوور چینی مجهز به سه لغزنده ساخت شرکت RoboSense است و از نظر قابلیت های خودرو در رده بهتری نسبت به LX قرار دارد. یکی از سنسورهای کشویی روی سقف و دو سنسور دیگر در دو طرف سپر نصب شده اند و زاویه 300 درجه را پوشش می دهند.

در داخل کابین، داشبورد دوباره طراحی شده است. بدون شک صفحه نمایش 15.6 اینچی در مرکز عنصر اصلی این بخش است. این نمایشگر مجهز به سیستم عامل ADiGO 4.0 و پردازنده Qualcomm 8155 است و تقریبا تمامی امکانات توسط آن کنترل و مدیریت می شود. سانروف پانوراما، سیستم صوتی آلپاین با 10 بلندگو و روکش چرم سفید از دیگر ویژگی های قابل توجه کابین است.

هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت LX Plus ion منتشر نشده است، اما قطعا قیمت آن نسبت به نسخه LX بیشتر است. این نسخه بین 229600 تا 349600 یوان قیمت دارد که تقریباً معادل 36 تا 55 هزار دلار است. قیمت تقریباً 1.3 میلیارد تومان است که به طرز جالبی نسبت به برخی از خودروهای جدید چینی موجود در بازار کشور ارزان‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید