اگر مرغ زیاد بخورید چطور؟


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ بسیاری از مردم حتی هر روز مرغ می خورند و از آن لذت می برند، اما مجبور نیستند به آن عادت کنند. درست است که مرغ خواص زیادی دارد اما زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارضی هم داشته باشد که در این قسمت از سلامتی و تندرستی متوجه خواهید شد.

1. کاهش وزن ناخواسته

پروتئین معمولاً بیشتر از کربوهیدرات ها قابل هضم است، بنابراین خوردن هر روز مرغ باعث می شود به دلیل پروتئین موجود در آن تمایلی به خوردن سایر مواد غذایی نداشته باشید و سیر شوید. باعث کاهش وزن ناخواسته شما می شود که بعید است برای بسیاری خوشایند باشد. از طرفی بدن با کربوهیدرات کافی و مواد غذایی انرژی زا مواجه نیست و دچار کمبود فیبر خواهد شد.

2. گرفتن چربی اضافی بدن

افرادی که زیاد مرغ می خورند کمتر به خود اجازه می دهند غذاهای دیگر بخورند و گوشت قرمز کمتری مصرف می کنند. اما جالب است بدانید که مرغ به اندازه خود چربی دارد و با مصرف زیاد آن، چربی زیادی وارد بدن می شود. بنابراین همه چیز خوب است به شرطی که زیاد مصرف نشود.

3. مقدار زیادی سدیم وارد بدن می شود

اگر هر روز مرغ می خورید به این معنی است که مقدار زیادی سدیم در بدن شما وارد می شود که خطرناک است. مصرف مرغ کامل به عنوان غذا 1759 میلی گرم سدیم وارد بدن می کند، میزان مصرف سدیم روزانه باید 1500 میلی گرم باشد.

4. بیماری های قلبی عروقی

غذاهای فرآوری شده مانند هات داگ یا سایر فست فودها یا گوشت قرمز بیش از حد می تواند باعث گرفتگی عروق و مشکلات قلبی عروقی شود، اما بسیاری از مردم اشتباه می کنند که فکر می کنند مرغ اینطور نیست، اما این اشتباه را مرتکب نمی شوند. مرغ اگر بیش از حد مصرف شود باعث احتقان قلب و عروق و افزایش خطر ابتلا به این بیماری ها در انسان می شود. پس مراقب باشید مرغ زیاد نخورید.

5. مسمومیت غذایی

اگر زیاد مرغ بخورید ممکن است مسموم شوید. مرغ نیم پز می تواند باعث مسمومیت غذایی شود. از طرفی جوجه ها را نباید در حالت خام شست زیرا تولید سم می کنند. مصرف زیاد مرغ نیز خطر مسمومیت را افزایش می دهد.

6. یبوست

هیچ اشتباهی نکن. ساندویچ مرغ باعث یبوست نمی شود، اما مرغی که به هر نحوی با رژیم غذایی روزانه شما سازگار است می تواند باعث یبوست شود زیرا مصرف مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا باعث می شود که تمایل به مصرف فیبر و کربوهیدرات های سالم کمتر شود. و در نتیجه احتمال یبوست وجود دارد.

7. خطر ابتلا به سرطان

خوردن مکرر مرغ می تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد افزایش دهد. سرطان پوست، ملانوم، پروستات، عوارض پرخوری مرغ.

8. مرغ سوخاری و کاهش عمر

یک مطالعه نشان داد که 44 درصد از افرادی که روزانه مرغ سوخاری می خورند بیشتر در معرض خطر چاقی، مشکلات عروقی و عدم تحرک و ورزش هستند که همگی بخشی از سبک زندگی نامناسب هستند. با هم و در طول زمان، می تواند طول عمر فرد را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید