پادشاه اردن: صلح در منطقه به پایان فتح اسرائیل بستگی دارد



پادشاه اردن خواستار افزایش تلاش‌ها برای شکستن بن‌بست در روند آشتی فلسطین و اسرائیل شد و هشدار داد که خاورمیانه «تا زمانی که اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل پایان نیابد، نمی‌تواند صلح‌آمیز باشد».

به گزارش ایسنا، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی همبستگی با فلسطینی ها که مصادف با نوامبر است، نامه ای به شیخ نیانگ، رئیس کمیته حقوق مسلم مردم فلسطین سازمان ملل نوشت. . 29 در سال وی نوشت: منطقه صلح را تجربه نخواهد کرد مگر اینکه اشغال سرزمین های فلسطینی پایان یابد.

وی بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای خروج از بن‌بست در روند آشتی، حمایت از اقدامات اعتمادساز و جلوگیری از تشدید تنش‌ها و هرگونه تخلفی که شانس دستیابی به صلح را تضعیف می‌کند، از جمله فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل، مصادره زمین‌های فلسطینی و تخریب خانه‌ها تاکید کرد. . .

پادشاه اردن در پیامی که در خبرگزاری دولتی اردن (پترا) منتشر شد، تاکید کرد: «همچنین لازم است همه ابزارهای حمایتی برای ادامه کار آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) فراهم شود. .)”

عبدالله دوم در نهایت از جامعه جهانی خواست از تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس حمایت کنند تا «به وظایف و مسئولیت های خود در قبال مردم فلسطین عمل کند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید