انواع خشونت خانگی را بشناسید


ندا محمدی در کارگاه آموزشی روز یکشنبه ۷ آذر گفت: خشونت خانگی همچنین بر سلامت و رشد ذهنی، اجتماعی و عاطفی کودکان و نوجوانان شاهد آن تأثیر می گذارد و می تواند منجر به سوء مصرف مواد مخدر و الکل، پرخاشگری، خشونت، بزهکاری و انواع آن شود. بررسی مشکلات روانی این گروه از افراد در سالمندی.

وی ادامه داد: شناسایی و مداخله زودهنگام در زمینه خشونت خانگی می تواند از اثرات آسیب ها بکاهد و یا از عود آن جلوگیری کند، از این رو دانش و مهارت کارکنان مراکز بهداشتی درمانی در شناسایی و اجرای مداخلات کلیدی روانی- اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. آن را داشته باشد.

کارشناس سلامت شهدای مرکز بهداشت شیراز گفت: آمارها نشان می دهد که خشونت علیه زنان، کودکان و سالمندان بیشتر از سایر اعضای خانواده است؛ به طور کلی خشونت خانگی را می توان الگوی جسمی، جنسی، روانی و عاطفی دانست. سوء استفاده یکی از اعضای خانواده برای اعمال قدرت و کنترل بر یکی دیگر از اعضای خانواده، و یکی از این موارد خشونت علیه زنان است.

انواع خشونت

محمدی با یادآوری اینکه خشونت علیه زنان به شیوه‌های مختلفی اعمال می‌شود، گفت: خشونت فیزیکی با رفتارهایی مانند ضرب و شتم، هل دادن، پرتاب کردن، مشت و لگد و اعمال آسیب‌زا مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: خشونت عاطفی نیز شامل تهدید، فریاد، بی توجهی و خجالت می شود; همچنین خشونت جنسی که در اشکال ناخواسته آمیزش جنسی در زمان نامناسب صورت می گیرد.

این کارشناس بهداشت گفت: در خشونت های اقتصادی یا مالی که شامل قطع رفت و آمد، غذا، پوشاک و سرپناه می شود، بررسی ها نشان داده است که 20 تا 70 درصد زنان هرگز خشونت را گزارش نمی کنند مگر اینکه پزشک یا فرد ذیصلاح بتواند آن را انجام دهد. در مورد آن بپرسید

وی افزود: خشونت علیه زنان پیامدهای زیادی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد که از آن جمله می‌توان به آسیب به سلامت روان و اعتماد به نفس زنان، افزایش احتمال طلاق، یادگیری خشونت توسط کودکان، مشکلات خواب، تغذیه و فکر خودکشی کردن. ” خشونت در حال وقوع است. در زمان وقوع

عوامل موثر بر دوره های خشونت

به گفته این کارشناس بهداشت، وجود بیماری یا اختلال روانی، وضعیت نامناسب اقتصادی و اجتماعی، پایین بودن سطح تحصیلات و مهارت های اجتماعی، کیفیت پایین زندگی و اعتیاد به الکل و مواد مخدر و همچنین مسائل فرهنگی به معنای استفاده از خشونت در برخی جوامع است. علیه زنان. طبیعی تلقی می شود، موثر در اعمال خشونت آمیز.

کارشناس سلامت شهدای مرکز بهداشت شیراز گفت: کاهش اعتماد به نفس، وابستگی مالی، باورهای فرهنگی و اجتماعی، رفاه و امنیت فرزندان و عدم دسترسی به حمایت اجتماعی زنان از دلایل اصلی زندگی خشونت آمیز زنان است.

اصول برخورد با قربانیان خشونت

وی با بیان اینکه 6 اصل اساسی برای کارکنان مراکز بهداشتی درمانی در برخورد با قربانیان خشونت حائز اهمیت است، گفت: 1- توجه به ایمنی قربانی و مداخله در بحران در شرایط بحرانی 2- توانمندسازی. قربانی، 3- عدم سرزنش قربانی، 4- اطلاع رسانی کافی در مورد حقوق مددجویان، 5- حفظ ایمنی کودکان و 6- افزایش آگاهی زنان، برای کارکنان مراکز بهداشتی درمانی مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی زنان نسبت به خشونت باید با برنامه ریزی برای پیشگیری از خشونت و تامین امنیت خود و فرزندانشان و اطلاع رسانی در مورد اورژانس اجتماعی (123) و سازمان های حمایتی (بهزیستی) همراه باشد. . و زنان مصدوم را به این مراکز معرفی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید