با نمای خیابان Google Maps در زمان مناسب سفر کنید


گوگل ویژگی Street View خود را هر چند سال یکبار در برخی مناطق به روز می کند، اما تصاویر قدیمی را در نسخه دسکتاپ Google Maps حفظ می کند. در ادامه نحوه استفاده از این قابلیت برای مشاهده تصاویر قدیمی گوگل در برخی مکان ها را معرفی می کنیم. این گزینه در پلت فرم تلفن Google Maps موجود نیست.

نحوه مشاهده عکس های قدیمی نمای خیابان |

ابتدا برای استفاده از ویژگی Street View، روی آدمک زرد رنگ در سمت راست پایین صفحه Google Maps کلیک کنید و آن را به قسمت مورد نظر نقشه بکشید و رها کنید.

نمای خیابان 1

ساختمان فلترن – نیویورک

همچنین می توانید از ابتدا به محل مورد نظر خود رفته و سپس مانکن را جابجا کنید.

در این مرحله اگر عکس‌های قدیمی‌تری در نمای خیابان وجود دارد، نماد ساعت را از گوشه سمت چپ بالای گوگل مپ انتخاب کنید و با جابجایی به زمان‌های مختلف، عکس‌های گرفته شده برای هر سال را انتخاب کنید.

streetview2

streetview4

ساختمان تخت آهن – نیویورک – 2009 (2009)

برای مشاهده تصاویر بزرگتر از سال های مختلف در نقشه گوگل، روی جدول زمانی کلیک کنید تا آنها را به صورت تمام صفحه ببینید.

نمای خیابان 5

ساختمان فلترن – نیویورک – 2021 (1400)

با انتخاب آخرین نقطه در سمت راست نوار زمان و کلیک بر روی تصویر آن می توانید به زمان حال برگردید.

Google Maps به گسترش داده های سرویس نمای خیابان خود ادامه می دهد. این سرویس بسته به محل سکونت شما عملکردهای متفاوتی دارد و در مناطق خاصی پوشش بهتری ارائه می دهد. به عنوان مثال، داده ها در ویژگی Street View در خیابان های اطراف Mountain View، کالیفرنیا، جایی که ساختمان اصلی Google در آن قرار دارد، در سال 2007 (2007) یا زمانی که این سرویس راه اندازی شد، شروع شد.

مقاله مرتبط:

پس از این تاریخ، تصاویر شهری و خیابانی بیشتری به نمای خیابان اضافه شد، اما تصاویری که بین سال‌های 2007 و 2009 اضافه شده‌اند، معمولاً تصاویری با کیفیت پایین‌تر از سایر تصاویر داشتند.

Google Maps علاوه بر ارائه قابلیت‌های سفر در زمان، منبعی فوق‌العاده برای برنامه‌ریزی سفرهای جاده‌ای چند مقصدی یا گشت‌های شهری است و امکانات زیادی را برای فعالیت روزانه کاربر فراهم می‌کند.

آیا تا به حال از سرویس Google Maps Street View استفاده کرده اید و عکس های قدیمی مکان های مختلف را مشاهده کرده اید؟ این ویژگی را چگونه ارزیابی می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید