اختلال در ساعت بدن باعث بیماری های التهابی می شود


به گزارش TN، تحقیقات جدید محققان کالج سلطنتی جراحان ایرلند نقش اختلال ساعت بدن و التهاب در سلول های ایمنی را نشان می دهد.

ساعت بیولوژیکی بدن یک ریتم 24 ساعته ایجاد می کند که فرد را سالم نگه می دارد و بدن او را با چرخه روز/شب سازگار نگه می دارد. یکی از این وظایف، تنظیم ریتم سلول های ایمنی بدن به نام ماکروفاژها است.

هنگامی که این ریتم سلولی توسط عواملی مانند غذا خوردن نامنظم، خواب یا تغییر الگوها مختل می شود، این سلول ها مولکول هایی تولید می کنند که باعث التهاب می شود که می تواند منجر به بیماری های التهابی مزمن مانند بیماری قلبی، چاقی، آرتریت، دیابت و سرطان شود. و بر توانایی فرد برای مبارزه با عفونت تأثیر می گذارد.

در این مطالعه، محققان این سلول های ایمنی اصلی به نام ماکروفاژها را در آزمایشگاه در حضور و غیاب ساعت های بدن تجزیه و تحلیل کردند. محققان دریافتند که ماکروفاژها بدون ساعت بدن گلوکز بیشتری مصرف می کنند و سریعتر از سلول های طبیعی تجزیه می شود. آنها همچنین دریافتند که در میتوکندری، مسیرهایی که از طریق آن گلوکز برای انرژی بیشتر تجزیه می شود، بسیار متفاوت از مسیرهای موجود در ماکروفاژهای بدون ساعت بدن است که منجر به تولید گونه های فعال اکسیژن (ROS) می شود که التهاب را افزایش می دهد.

دکتر دکتر، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که هر چیزی مانند خواب ناکافی و کمبود نور خورشید که بر ساعت بدن ما تأثیر منفی می‌گذارد نیز می‌تواند بر توانایی سیستم ایمنی بدن ما تأثیر منفی بگذارد. آنی کورتیس.

این یافته ها در مجله Frontiers in Immunology منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید