احیای مو چیست؟ فرآیند، تکنیک و تفاوت های آن در اتو مو


موهای زیبا و سالم ما را زیبا می کند. همه این را می دانند، اما همه نمی دانند که این روزها روش های علمی متفاوت و بسیار جالبی برای داشتن موهایی زیبا و سالم وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است با روند ترمیم مو آشنا نباشید. احیا به معنای احیا است و گاهی موها واقعا نیاز به احیا دارند. اما چگونه؟ آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ خبر خوب این است که بله، و خبر بهتر این است که در مورد ترمیم مو و روش های مختلف آن بیشتر به شما خواهیم گفت.

چه زمانی بازسازی مو ضروری است؟

از دست دادن سلامت و زیبایی مو دلایل مختلفی دارد. برخی از ژنتیک ها موهای خوبی ندارند، اما عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. به عنوان مثال، سبک زندگی ما تأثیر زیادی روی پوست و موی ما دارد. تغذیه یا وضعیت ریشه ها نیز می تواند موها را شاداب و سالم یا کدر و زیباتر کند.

رفتن به استخر و قرار دادن مو در معرض موادی مانند کلر موجود در آب نیز می تواند به موهای شما آسیب برساند. رنگ کردن مو یکی دیگر از عواملی است که می تواند سلامت مو را به خطر بیندازد. مواد شیمیایی موجود در اکسیدان ها یا رنگ ها گاهی حالت طبیعی مو را مختل کرده و باعث خشکی و شکستگی آن می شود. راه حل چیست؟ از قدیم گفته اند که زندگی کوتاه تر از آن است که بتوانیم روزها و ثانیه هایمان را روی موهای نامناسب بگذرانیم!

پس باید راه حلی پیدا کنیم. ترمیم مو یکی از بهترین راه ها برای بازگرداندن سلامت و شادابی به موهایمان است. حالا ماجرای ترمیم مو چیست؟

آیا برای احیای مو باید جراحی کرد؟

دکتر سینا

هیچ کس روش های تهاجمی و جراحی را دوست ندارد. البته لازم نیست برای احیای موهای خود به سراغ این روش ها بروید. روش های تحریک بدون درد و غیر تهاجمی هستند و می توانند ساقه مو را شاداب و سالم نگه دارند. بنابراین وقتی در مورد ترمیم مو صحبت می کنیم، منظور مراقبت از تارهای آن است.

راه های مختلفی برای درمان ساقه مو وجود دارد که می تواند به تحریک و تحریک مو کمک کند، مانند استفاده از ماسک مو، ویتامین ها یا کراتینه.

این روزها تکنیک های حرفه ای تری ظهور کرده اند که با استفاده از روش های درمانی مناسب و مواد با کیفیت و موثر می توانند موها را بازسازی کنند. از طریق روش های احیا کننده، موها تقویت و آبرسانی می شوند. مواد احیا کننده تاثیر مثبتی بر بافت موهای آسیب دیده و بیمار دارند.

روند بازسازی مو چگونه است؟

روند بازسازی مو چگونه است؟

اگر موها را به دو قسمت ساقه و ریشه تقسیم کنیم، بازسازی سلامت و زیبایی ساقه را بر عهده خواهد داشت. ساقه مو دارای یک لایه محافظ به نام کوتیکول است. زمانی که سلامت مو به دلایل مختلف به خطر می افتد، کوتیکول آسیب می بیند.

آسیب کوتیکول یکسان است و آسیب به هر دو تار مو! اما روش های احیا اجازه آسیب جدی به ساقه و الیاف مو را نمی دهد. آنها با آنها مبارزه می کنند و موهای آسیب دیده را زنده و سالم نگه می دارند.

تفاوت بین بازسازی مو و صاف کردن مو چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، بازسازی مو منجر به صافی نسبی می شود، اما به معنای صاف شدن مو نیست. بازسازی مو به معنای روش های مختلفی مانند تامین پروتئین و تامین ویتامین ها و مواد معدنی برای ترمیم آسیب های مو است. موهایی که از آسیب و شکستگی دور می مانند صاف تر می شوند.

با این حال، ترمیم و ترمیم مو برابر نیستند. حالت دهی مو مقوله دیگری است که به روش های مختلف انجام می شود و به اندازه روش های بازسازی بر سلامت مو تاثیر نمی گذارد. در واقع هدف صاف کردن زیبایی بیشتر است، اما روند احیای مو منجر به بهبود آن می شود.

برای احیای مو چه باید کرد؟

دو راه برای تحریک مو وجود دارد:

احیا در منزل

انواع گیاهان و ماسک ها در خانه وجود دارد. استفاده از آنها در منزل نیز امکان پذیر است. برای احیای مو در خانه باید مواد مناسب را به ساقه آن بمالید. مراقبت از رژیم غذایی و داشتن سبک زندگی سالم نیز بی تاثیر نیست. به عنوان مثال، خواب کافی، اجتناب از استرس و خوردن مواد مغذی راه هایی برای تحریک موهای شما در خانه هستند.

گاهی به متخصص مو نیاز است. با بررسی وضعیت هر فرد، پزشکان متوجه خواهند شد که آیا کمبودی در بدن او وجود دارد یا خیر. گاهی اوقات کمبود مواد معدنی و برخی مواد ضروری در بدن وجود دارد که موها را ضعیف و شکننده می کند. بنابراین، ممکن است نیاز به مصرف مکمل ها و داروهای تجویز شده توسط متخصص داشته باشید.

مرکز تحریک مو

اگر درمان‌های خانگی به شما کمک نمی‌کنند یا نمی‌دانید چگونه آن‌ها را به درستی انجام دهید، باید آن را در یک آرایشگاه انجام دهید. در سالن های خاص، متخصصان برای کمک به شما در بازیابی سلامت و زیبایی موهایتان حضور دارند. در این مراکز:

  • مو شسته می شود؛
  • بخش بزرگی از پوست سر با سشوار خشک می شود.
  • کمی رطوبت در مو می ماند تا به بهبود روند کمک کند.
  • موها به دسته های کوچک تقسیم می شوند.
  • مو با مواد مناسب آغشته شده است.
  • بسته به نوع مواد، ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها روی ساقه مو بنشینند و اثر خود را نشان دهند.

در سالن احیای مو با مواد مناسب و تقویت پوست سر با انواع سرم به وضعیت موها رسیدگی می شود. استفاده از کراتینه یا پروتئین درمانی تنها با نظارت متخصصان حرفه ای امکان پذیر است و شما نمی توانید این پروسه را خودتان در منزل بدون آگاهی از تکنیک های حرفه ای انجام دهید.

روش های مختلف مورد استفاده در مراکز احیای مو چیست؟

مراکز ترمیم مو از روش های مختلفی برای درمان مو استفاده می کنند، مانند:

  • کراتین؛
  • بوتاکس؛
  • پروتئین درمانی

1. کراتین

مرکز تحریک مو

کراتین یک عنصر مهم در ساختار مو است، مقدار آن در موهای هر فردی با یکدیگر متفاوت است. از کجا بفهمیم کراتین مو بالاست یا نه؟ از نظر ظاهری، موهای پرکارتن، موهای برهنه و صاف هستند.

افرادی که موهای مجعد دارند کراتین کمتری در موهای خود دارند. بنابراین کسانی که موهای مجعد و موج دار دارند باید به سلامت موهای خود توجه بیشتری داشته باشند. البته تاثیر ژن ها را نمی توان دست کم گرفت، یعنی برخی از افراد موهای مجعد و موج دار دارند اما موهایشان بسیار سالم و زیبا است. بنابراین موهای صاف دلیل سلامت طبیعی آنها نیست.

کاهش حجم کراتین اولیه مو باید برطرف شود. احیا زمانی اتفاق می افتد که کراتین کاهش یافته و موها خشک، وز و آسیب دیده می شوند. کراتینه به معنای پوشاندن ساقه مو با مواد حاوی کراتین است. این مواد نفوذ خوبی به مو دارند و می توانند آن را از آسیب نجات دهند.

کراتینه دو هدف دارد:

  • آرایشگری: نوعی کراتین به نام کراتین برزیلی وجود دارد که موها را صاف می کند. البته به یاد داشته باشید که صاف کردن مو همیشه اولویت دوم در ترمیم مو است. به طور کلی، با پوشش کراتین اعمال شده روی ساقه مو صاف تر می شوند.
  • ایجاد بافت کراتین برای مو: با تامین رطوبت مو با کراتین، مشکلات و آسیب های ساقه مو برطرف می شود.

2. بوتاکس

بوتاکس مو روش دیگری برای بازسازی مو است که می تواند موهای کم آب را نجات دهد. موهای کم آب یعنی چه؟ این به موهایی اشاره دارد که خشک شده اند و آب کافی دریافت نکرده اند. در این موارد بوتاکس به فولیکول های مو می رسد. البته این روش احیا کاربردهای دیگری نیز دارد و می تواند موهای نازک و خشک را نیز تحریک کند.

بوتاکس می تواند موهای سالم و شادابی را که به دلیل کهولت سن یا هر دلیل دیگر خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده اند، بازگرداند. محصولات بوتاکس رطوبت را به عمق مو می رساند و ترک های آن را ترمیم می کند. در واقع بوتاکس راهی برای جوانسازی مو است.

برخی از مواد تشکیل دهنده محصولات بوتاکس:

  • پروتئین های ضروری مو؛
  • آمینو اسید؛
  • ویتامین ها؛
  • نمک ها

3. پروتئین درمانی

روش دیگری برای درمان مو وجود دارد: پروتئین درمانی. هنگامی که پروتئین مو کاهش می یابد، مو رطوبت کافی دریافت نمی کند. کاهش رطوبت مو با کاهش خاصیت ارتجاعی و شکنندگی مو همراه است. کمبود پروتئین موها را درشت و درشت می کند. نتیجه چنین حالتی این است که موها کدر و کدر شده و زیبایی و طراوت خود را از دست می دهند.

عوامل متعددی در کاهش پروتئین مو دخیل هستند. مثلا استفاده از وسایلی مانند سشوار یا اتو مو یا حتی استفاده از شانه و برس نامناسب. پروتئین درمانی یک راه عالی برای مبارزه با وضعیت موهای آسیب دیده توسط این عوامل است.

مرکز احیای مو سعیده درویش زاده

همانطور که گفته شد ترمیم مو یک کار حرفه ای است. اگر می خواهید از موهای خود مراقبت کنید، باید از خدمات سالن ها و مراکز حرفه ای مشاوره و استفاده کنید. مرکز احیای مو باغ وحش سعیده درویش زاده یکی از مراکزی است که جای خود را به موهای سالم و سبز داده است.

خدمات طبقه بندی شده و تخصصی این مرکز به شما کمک می کند تا وضعیت موهای خود را بهبود بخشیده و آن را زیبا و سالم کنید. خدمات مختلفی در این موسسه ارائه می شود از جمله:

  • بازسازی مو؛
  • مشاوره در مورد محصولات مو؛
  • ویتامین های مو

علاوه بر این، به مشتریان مشاوره رایگان داده می شود تا بهتر بفهمند از کدام خدمات مرکز باید استفاده کنند. ارائه خدمات رنگ مو و مشاوره محصولات پوستی از دیگر کارهای انجام شده در آرایشگاه تخصصی درویش زاده می باشد.

برگزاری دوره های تخصصی ترمیم مو به صورت حضوری و مجازی در مرکز توانبخشی مو سعیده درویش زاده نیز گواه برتری و تخصص کارشناسان این موسسه است. پس می توانید با تکیه بر مرکز درویش زاده بتوانید هم از خدمات ترمیم موی مورد نظر استفاده کنید و هم این فرآیند را یاد بگیرید.

منابع دیگر: Healthline، Healthline و Healthline

هشدار! این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با مهمان تجاری منتشر شده است و اینکه سایت در این زمینه هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد. اطلاعات اضافی

پیوست کتاب الکترونیکی

اگر می خواهید علت بسیاری از رفتارهای عاطفی شریک یا حتی خودتان در یک رابطه را بفهمید، حتما این کتاب را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید