شکایت از نتایج انتخابات در عراق از امروز آغاز می شود



کمیسیون عالی انتخابات عراق (HEC) امروز (یکشنبه) اعلام کرد که بررسی نتایج تحقیقات خود در مورد شکایات ارائه شده توسط قوه قضاییه علیه نتایج انتخابات را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، العربی الجدید اعلام کرد که قوه قضاییه کمیسیون عالی انتخابات عراق از امروز (یکشنبه) روند بررسی نتایج تحقیقات درباره شکایات ثبت شده علیه نتایج انتخابات پارلمانی 10 اکتبر را آغاز می کند.

عماد جمیل محسن، یکی از اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق گفت: شکایات بررسی شده در کمیسیون عالی انتخابات امروز به قوه قضاییه ارائه می شود و این کمیسیون از آخرین شکایت 10 روز فرصت دارد تا آن را دریافت کند.

وی گفت: قوه قضائیه از یک روز تا دو یا حتی 10 روز زمان مورد نیاز را تعیین می کند و کمیسیون عالی انتخابات بعد از دو روز و کمتر از اعلام ختم شکایات قوه قضاییه انتخابات اسامی را اعلام می کند. برندگان اعلام خواهند شد.

وی افزود: هیچ توصیه ای در مورد شمارش مؤلفه های جدید وجود نخواهد داشت، زیرا پرونده شکایات بسته می شود و قوه قضاییه پس از رسیدگی به شکایات به کار خود پایان می دهد و سپس کمیسیونر نتایج را اعلام و به دادگاه فدرال ارائه می کند. برای تایید. ” دادن.

کمیسیون عالی انتخابات عراق (HEC) روز پنجشنبه پایان بازشماری دستی آرا در مناطق مختلف عراق را اعلام کرد و تایید کرد که نتایج بازشماری 100 درصد مطابق با نتایج شمارش الکترونیکی است.

پیشتر احزاب سیاسی عراق از قوه قضائیه خواسته بودند تا به تمامی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی رسیدگی کند.

بسیاری از این احزاب، از جمله گروه‌های شیعه عراق، ادعا کردند که تقلب گسترده‌ای در انتخابات پارلمانی 18 اکتبر رخ داده است.

معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی می گویند کمیسیون انتخابات عراق که طبق قانون قرار است بی طرف باشد، در روند شمارش آرا و نتایج اولیه انتخابات بی طرفانه عمل نکرده است.

در چندین جلسه، گروه های شیعه عراقی شواهدی مبنی بر تقلب و رأی ارائه کردند.

گروه‌های سیاسی شیعه عراق انتخابات پارلمانی عراق و نتایج آن را رد کرده‌اند و از قوه قضائیه می‌خواهند که ابتدا همه اعتراض‌ها را بررسی کند، جلوی از دست دادن عمدی صدها هزار رأی را بگیرد و در نهایت بازشماری دستی همه آرا را طبق استانداردهای واقعی انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید