سفر به عراق یکی از اولویت های ایران است



معاون گردشگری کشور در دیدار با سفیر ایران در عراق تاکید کرد: رفع وضعیت گردشگران عراقی، تلاش برای توزیع جغرافیایی سفر آنها در سراسر کشور و افزایش اقامت آنها از اولویت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این کشور است. چهره بازار گردشگری عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان در دیدار با ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم وضعیت عراق را سامان دهیم. گردشگران برای مقاصد مختلف و گردشگرانی که به کشور ما سفر می کنند، میزبان شایسته ای از آنها هستیم.

وی گفت: بازار گردشگری عراق یکی از مهمترین اولویت ها در همکاری های بین المللی گردشگری ایران است. از این رو تلاش می کنیم با رفع موانع و چالش های حوزه گردشگری دو کشور به راهکارهای اجرایی مورد توافق دو کشور دست یابیم.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز آمادگی خود را برای همکاری در جهت تقویت بازار گردشگری دو کشور اعلام کرد.

وی همچنین به فعالیت برخی افراد سودجو در ارائه خدمات گردشگری اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالم که ساماندهی گردشگران عراقی از اولویت های وزارت گردشگری ایران است.

این دو مقام همچنین بر لزوم پیگیری جلسات بخش خصوصی ایران و عراق تاکید کردند.

هفته گذشته هیئتی از اقلیم کردستان عراق به ایران سفر کرد و روز چهارشنبه 2 آذرماه نیز هیئت دیگری وارد مشهد می شود تا ظرفیت گردشگری مذهبی و سلامت ایران را در پر رفت و آمدترین مقصد یعنی عراقی ها در ایران بررسی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید