سازمان ملل متحد همه طرف ها در یمن را به خویشتن داری دعوت کرده است



استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، استفان دوجاریک، روز سه‌شنبه گفت که نمایندگان سازمان ملل در استان حدیده از نزدیک گزارش‌های نگران‌کننده‌ای مبنی بر تشدید درگیری‌ها با غیرنظامیان سنگین تلفات در حدیده را دنبال می‌کنند.
وی افزود: سازمان ملل متحد به همه طرف های درگیر در یمن هشدار داده است که وظیفه آنها حفاظت از غیرنظامیان و همچنین اتخاذ گام هایی برای جلوگیری از تشدید درگیری است.
این مقام سازمان ملل افزود که نیروهای امدادی سازمان ملل به غیرنظامیان آواره در استان حدیده کمک می کنند.
به گزارش ایرنا، عربستان سعودی در فروردین 94 ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات و با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحت عنوان حمایت از دولت مستعفی و فراری عبدالمنصور تشکیل داد. هادی، حمله نظامی به کشور فقیر و مسلمان یمن را آغاز کرد.
در نتیجه حمله وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن، تاکنون هزاران غیرنظامی کشته و زخمی شده اند که بیشتر آنها کودکان و زنان یمنی هستند.
آژانس‌های سازمان ملل، از جمله سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، بارها هشدار داده‌اند که مردم یمن همچنان با قحطی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در قرن گذشته مواجه هستند.

تروریسم نباید روند دموکراتیک در عراق را نابود کند
سخنگوی گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در مورد تحولات عراق و گزارش جنین پلاسکهارت همچنین گفت که نماینده ویژه عراق در جریان انتخابات ماه گذشته شورای امنیت را مطلع کرده است.
دوجاریک ادامه داد: نماینده ویژه عراق خاطرنشان کرد: انتخابات در این کشور عموماً مسالمت آمیز و خوب برگزار شد و پیشرفت فنی و رویه ای قابل توجهی داشت.
وی افزود، با این حال، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در 7 نوامبر را محکوم کرد و گفت که تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد که تروریسم، خشونت یا هر گونه فعالیت غیرقانونی دیگر اقدامی برای تضعیف روند دموکراتیک عراق انجام شود. .
کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق (IEC) روز یکشنبه تأیید کرد که شکایات و درخواست‌ها برای بررسی تقلب و شمارش دستی آرا تأثیر زیادی بر نتیجه انتخابات پارلمانی داشته است.
به گزارش ایرنا، «عماد جمیل محسن» از اعضای تیم رسانه ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات در گفت و گو با خبرگزاری ملی عراق (اینا) تاریخ اعلام نتایج نهایی انتخابات را تعیین و اعلام کرد. در عین حال خاطرنشان کرد که این شکایات تأثیر زیادی دارد. برای نتایج و سرنوشت کرسی های پارلمان مهم است.
او گفت که کمیسیون مستقل انتخابات پس از تصمیم گیری قوه قضاییه در مورد تمام شکایات و استینافات، آماده است تا نتایج نهایی را اعلام کند.
انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در 10 اکتبر (18 اکتبر 1400) در پی اعتراضات خیابانی گسترده در استان های مرکزی و جنوبی در سال 2018 علیه فساد، بیکاری، بی عدالتی و ناآرامی های سیاسی و اجتماعی برگزار شد.
جریان های سیاسی شیعه عراقی می گویند که کمیسیون مستقل انتخابات به طور بی طرفانه در روند انتخابات مداخله کرده و تقلب های گسترده ای در مراکز رای گیری الکترونیکی صورت گرفته است.
نتایج انتخابات پارلمانی 18 اکتبر 1400 با مخالفت گسترده بسیاری از جریان های سیاسی عراق مواجه شد. این نتایج که با اتهامات دستکاری و تقلب توسط برخی گروه‌های سیاسی رهبری می‌شد، به اعتراضات خیابانی در چندین شهر عراق، عمدتاً در ورودی‌های منطقه سبز بغداد، و کشته شدن چندین معترض منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید