به زودی معاونت هنری ارشاد معرفی / بررسی راهکارهای شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب بر اصلاحات انقلابی در پیوست تاکید کردند. این اطلاعیه.” پس از این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و انجام اقدامات جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم اولویت های شورای فرهنگ عمومی را در اولویت قرار دهیم. دستور مقام معظم رهبری به اعضای جدید در دستور کار است. در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث ها و مصوبات جدی در حال مشاهده است که تاکنون اجرایی نشده است.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از کرونا است. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور از گسترش تاج آسیب جدی دیده است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار داریم. کرونا علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال آماده سازی بسته کاملی برای بعد از کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای جمعی و اجتماعی رصد کنیم.

در همین حال اسماعیلی تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از کرونا هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که توسط اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و … شکل گرفته و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه گسترش کرونا در اینجا مشکلاتی ایجاد می کند در باره آی. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها درصدد مدیریت برخی از آنهاست. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش سینما در این روزها گفت: در هفته های اخیر جلساتی با تهیه کنندگان چند فیلم داشته ایم. خوشحالیم که رونق دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم نکات بهداشتی و علاقه مندی را به طور کامل رعایت کند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه می شوند اند، شاهد ظرفیت کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور است.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به در پیش بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی معرفی خواهند شد. آب و هوا.” اما در کل قوانین کلی موسیقی کانتری اجرا می شود. ما همچنین در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی ملاقات داشته ایم. ما معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. از این رو در دولت سیزدهم تمام فعالیت ها در این زمینه با در نظر گرفتن ذائقه جوانان معطوف به موسیقی اصیل، محلی و نواحی بود.

* بررسی راهکارهای شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دو جلسه شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به ادغام مصوبات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی است. شوراي اقماري مهم شوراي عالي انقلاب فرهنگي حاكم بر فرهنگ عمومي است و شايسته بازنگري در فعاليت هاي آن در دستور جديد رهبر معظم انقلاب اسلامي است.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بررسی راهبردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه آثار علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت علم به ویژه در سال های اخیر تا حدودی محقق شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است. یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و به سیاست گذاری دقیق دست پیدا کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کار متراکم، قوی، علمی و دقیق مورد نیاز دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. ما باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای اداره کشور در اختیار ما قرار داده است، استفاده کنیم و پاسخ های معتبری به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری و برداشتن است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به یک برنامه مشخص با زمان بندی مشخص برسیم تا به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با پیش دستوری در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و ملاحظات فرهنگی برگزار شد. روز دانشجو نیاز دارد.می شود.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و اجرا و امکانات ارزیابی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در رابطه با کرونا است.

در این جلسه محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید